Ondertussen is onze wereld zo gedigitaliseerd, dat een bedrijf niet langer zijn bestaan kan garanderen, zonder een geschikte website. Als beginnend ondernemer wordt er nogal eens de fout gemaakt om op deze digitalisering te gaan besparen en zelf aan het experimenteren te slaan. Webdesign uitbesteden heeft vele voordelen hieronder een uiteenzetting.
Outsourcing… Wat is het?
Outsourcing is een begrip zeer gekend in de ondernemerswereld, ongeveer de helft van de bedrijven doet aan enige vorm van outsourcing. Waarom ze dit doen? Tijdsdruk, efficiëntie druk en/of gewoon concurrentiedruk doen een bedrijf zwichten voor outsourcing. Dikwijls blijkt het de oplossing voor de hoge eisen die klant en bedrijven stellen.
Hier zijn een aantal voordelen van outsourcing:
Expertise, via outsourcing krijgt u toegang tot experts die uw bedrijf niet beschikbaar heeft. Zo kunt u bijvoorbeeld het webdesign en marketing doorgeven aan specialisten.
Beschikbaarheid, in sommige sectoren kan het erg moeilijk zijn om de juiste mensen aan te trekken. Outsourcing biedt dan een uitkomst, omdat men snel over hoogwaardige expertise kan beschikken.
Flexibel capaciteitsbeheer, het inhuren van personeel wordt overgelaten aan een externe dienstverlener met wie u strikte afspraken kunt maken.
Uiteindelijk gaat u hierdoor besparen.
Uw webdesign uitbesteden, waar let u op?
Uw website is uw online visitekaartje, vandaar dat veel bedrijven besluiten om dat over te laten aan een webdesigner. Doorblader altijd het portfolio van uw designer! Een goede webdesigner staat ook klaar na de oplevering van uw website en is beschikbaar bij dringende situaties. Uw online bedrijf is even belangrijk als uw fysieke bedrijf en kan dus geen dagenlange uitval hebben zonder financiële gevolgen.
Het kostenplaatje van de website hangt af van verschillende factoren; de noden van uw bedrijf, het gebruik van een webshop, het implementeren van een nieuwsbrief, het bewaren van een adressenbestand, het aanvragen van een domeinnaam, hosting kosten…al deze functionaliteiten zullen kosten met zich meebrengen. Normaal zal uw designbureau u perfect informeren over alle implementatiemogelijkheden. Vraag een duidelijke offerte aan en probeer deze te vergelijken met andere aanbieders.
Dikwijls wordt de fout gemaakt zich enkel te focussen op het design. Hierdoor komt de functionaliteit van uw website in het gedrang en blijven de inkomsten uit… Belangrijk is uzelf te informeren over online marketingactiviteiten in functie van uw website, keyword gebruik, google vriendelijke opbouw, blog gebruik, online vindbaarheid. Dit werk dient op voorhand al te zijn gedaan, dikwijls wordt van u als klant gevraagd om duidelijk uw product en werking naar voor te brengen en te informeren. Uw webdesigner is dan wel de specialist maar kent uw product niet zoals u zelf deze kent. Aanpassingen nadien kunnen bestraft worden door google en uw vooruitgang online sterk vertragen.
Zo ziet u maar weer dat het uitbesteden van webdesign zeker de moeite waard is, er zijn zovele facetten die anders niet aan bod komen of mogelijk door u over het hoofd gezien worden die op de lange termijn u veel geld gaan kosten!
Bron: Webdesign Breda – Solid Results